Nok en drøm blir sann…

Da jeg kom hjem fra Transibirske jernbaneturen i 2011 tenkte jeg at nå har jeg realisert alle de «store» reisedrømmene mine. Jeg sier «store» fordi jeg vet at mange av mine «mindre» reisedrømmer er store for andre. Mine «store» er kanskje litt utradisjonelle, litt utenfor allfarvei eller av en eller annen grunn viktige for meg. Det er de drømmene som får deg til å stå opp før 05:30 om morgenen for å trene, når du egentlig ikke hverken er supersporty eller så fullt så morgenfugl, de som får deg til å leve på ris og nudler i hverdagen fordi du vet at billigste kjøttstykke koster det samme som noen netter på hostel. Drømmene er en måned på Cuba, et år fri fra jobben for å reise jorda rundt eller å kjøre tog fra St. Petersburg til Beijing. De er safarier, fjellturer, dykking og å bli kjent med mennesker. Mennesker og kulturer. Om å være til stede og om å leve. Leve mitt liv, min drøm.

Men tilbake til august 2011 hvor jeg trodde at jeg hadde gjennomført alle mine store drømmereiser. Det føltes jo egentlig litt tomt og rart, hva skulle jeg drømme om nå?!??! Heldigvis gikk det ikke lang tid, bare ca 2 uker, før en ny drøm ble født. Kilimanjaro!! Jeg hadde alltid tenkt at man måtte klatre for å komme opp til Kilimanjaro, hvordan hadde jeg misset denne?!?! Kilimanjaro ble den nye drømmen. Jeg skulle opp på Kilimanjaro og kombinere det hele med safari og Zanzibar, hvis ikke det ble for dyrt da… Da ble det bare Kilimanjaro.

Det gikk flere år enn planlagt, men nå er turen bestilt. Penger er spart og jeg har lagt meg selv i (hard)trening. Turen starter med strand og safari i Tanzania før, hvis alt går etter planen, Kilimanjaro bestiges i midten av juli 2014 og avsluttes med en uke på Zanzibar. Det eneste som får lov til å stoppe meg er høydesyke eller annen sykdom, alt annet er helt og holdent opp til meg og forberedelsene er allerede i gang.

Så altså; Mål 2014: Bestige Kilimanjaro

Legg igjen en kommentar

