Rallarvegen – På sykkel i fjellheimen

Rallarvegen… Vet ikke hvor mange år den har stått på lista mi over ting jeg må få gjort denne sommeren, – fordi jeg ikke fikk gjort det i fjor. Men i år skjer det altså; Rallarvegen skal sykles og alle hjerter gleder seg!

Det vil si, Ken er litt spent.. Det er ganske mange mil på sykkel i løpet av to dager, hvordan vil det bli? Jeg tenker at vi har jo gått Kilimanjaro i sommer, hvor vanskelig kan det bli?!? Jeg lærer aldri. Jeg tror alltid at ting er lett helt til jeg står mitt oppi det, da lurer jeg på hva i alle dager jeg tenkte på når jeg ikke skjønte at dette kom til å bli tungt.. Ja, ja.. Sikker på at det blir en super tur selv om det blir mer slitsomt enn jeg kanskje tror nå… 😜

Vi skulle egentlig ta en langhelg, men pga jobb var det vanskelig å få til akkurat nå og tar derfor en litt hektisk tur. Fredag ettermiddag kjører vi til Uvdal og til et vennepar der, før turen går til Geilo lørdag morgen hvor vi parkerer for å ta toget til Haugastøl. Der har vi leid sykler og sykler så til Finse hvor vi overnatter på Finsehytta. Søndag blir den lengste etappen hvor det er estimert 7 timer til Flåm. Forhåpentligvis rekker vi toget fra Flåm 17:25 slik at vi er fremme på Geilo igjen i 8-tida søndag kveld.

For dere som lurer på om Frøken Reisende Mac har blitt gammel og satt og derfor holder seg til Norge så kan jeg informere om at Frøken Reisende Mac har elsket Norge som ferieland siden hun ble introdusert til bilferier som liten reisefrøken, det har bare ikke blitt blogger så mye fra Norges ferier før… Kan også love at det kommer flere spennende utenlandsreiser, jeg er ikke ferdig med det ennå! 😃

Legg igjen en kommentar

