På sykkeltur OPP rallarvegen

Ok, jeg innrømmer det igjen!!! Jeg er fryktelig dårlig til å lese meg opp på ting før jeg setter i gang med ting og jeg vet derfor sjeldent hva jeg går til… Rallarvegen er en av de tingene jeg bare alltid har hatt lyst til å gjøre fordi alle sier det er så bra, så da gjør jeg jo det… Jeg har jo alltid trodd at jeg skulle sykle NED rallarvegen og har sett for meg grusveier, nedoverbakker, trilling, ett og annet tråkk over en slette før det bar utfor igjen. Det gjorde jo ikke det… Det gikk opp og ned og opp og ned og så opp igjen.. Og når vi var fremme ved Finse var vi over 200 høydemeter HØYERE enn når vi startet fra Haugastøl!!! Ikke det at det er så mye og ikke det at det har vært så slitsomt, men det er nå allikevel noe med det psykiske når du tror du skal trille nedover i 3 timer og ender opp med å sykle OPPOVER!!! Ja, ja.. Fremme ved Finsehytta og har nå lest meg opp på morgendagen.. Vet at jeg først skal opp ca 100 høydemeter til før nedoverbakkene ned mot Flåm begynner. Borte er illusjonene om at jeg bare skal trille NED Rallarvegen. 😜

Det å være på turisthytte er jo en interessant opplevelse. Her tar vi av oss skoa i gangen og tusler rundt inne i ullsokker og kosebukse, antrekk normalt ikke andre enn dine nærmeste ser deg i, sammen med over hundre mennesker du aldri har sett før. Men akkurat her, akkurat nå, er vi alle venner og i samme familie, vi er jo på (turist)hyttetur. Vi låser ikke dørene og utstyr som sikkert tilsvarer Nasjonaltbudsjettet til et u-land henger usikret til tørk i felles tørkerom. Vi sitter i fellesstua med strikketøyet, boka vår og spillene våre og snakker med folk vi aldri har møtt før som om de var gamle og kjære venner. Borte er norsk tilbakeholdenhet og sjeanse. Det er kos i fjellheimen. Her er alle snille, Kardemomme-loven gjelder, alle er i familie og det er jo litt godt det og! 😊

IMG_1118.JPG

IMG_1103.JPG

IMG_1119.JPG

IMG_1105.JPG

Legg igjen en kommentar

