Fremdeles litt eventyrblod igjen i årene….

Etter at jeg helt selv foreslo chartertur og all-inclusive til Mexico til Jul begynte jeg å bli litt bekymret… Begynner jeg å bli gammel og satt?!? Er alt eventyrblodet mitt borte?!??! Heldigvis så er det ikke det… Det var bare litt neddynket i jobb, jeg var litt sliten og trengte en time-out og sol, strand, varme og paraplydrink var det perfekte svaret på det. Nå har jeg imidlertid fått hodet litt over vannet igjen og da begynner eventyr-blodet å piple i årene mine igjen… Hva med en av disse turene her?!?!?!

Padletur på Grønland…
En tur jeg kom over for en god del år siden da jeg var innom Oslo Sportslager. Syns bare bildene så helt fantastisk ut og fikk så lyst til å oppleve dette selv! Utfordringen var bare at selv om jeg er litt friluftsmenneske så var ikke akkurat kajakkpadling, sove i telt og fottur på Grønland det som lå nærmest opp til komfortsonen… Derfor ble det også ganske lett å gang på gang komme med dårlige unnskyldninger for hvorfor det også akkurat i år passet litt dårlig å gjøre denne turen… Men nå har jeg jo utfordret komfortsonen min betraktelig ved å bestige Kilimanjaro, jeg har padlet noen få ganger (det er jo bedre enn 0 ganger) og jeg har også lært at jo mer man utfordrer komfortsonen sin, jo større blir komfortsonen, så da er det kanskje på tide å utfordre den litt til?!?!
Jeg får si som sitatet jeg fant før Kilimanjaro: «Your feet will never take you where your mind did not go first», så siden tankene mine har gått hit først så kan jeg jo håpe at beina går etter denne gangen også! 🙂
Kajakktur på Grønland med Hvitserk

Gorilla-safari Rwanda
Gorillaer er noen fantastiske dyr som fikk meg fasinert i veldig tidlig alder. Hvem har vel ikke drømt om å observere disse fantastiske dyrene, som er så like oss mennesker på nært hold?!? Vel, jeg har i alle fall det, spesielt etter å ha sett «Gorillas in the mist» som forteller historien om Dian Fossey, en forsker som først studerte gorillaene og som kjempet for å verne gorillaene fra snikskyttere og jegere. Gorillaer er utrydningstruet på grunn av ulovelig jakt og nedslaktning. Da jeg besøkte en venninne i Uganda for noen år siden snakket vi om å reise på gorilla-safari, men dessverre så var det ikke mulig å få tak i adganspass til nasjonalparken den perioden jeg var der, det er ventetider på opp til 6 måneder for å få adgang til parken. Drømmen er der imidlertid fremdeles og siden jeg nå har vært i Uganda er det jo artig å samtidig få mulighet til å se et nytt land.. Så en vakker dag skal jeg på gorilla-safari i Rwanda!! 🙂

Foreksempel en tur som dette

Vel, da har vi fått konstantert at det ikke er noe i veien med eventyr-blodet mitt… Da er det bare å telle ned til Mexico og drømme om Mexico, Grønland, Rwanda og alle andre eventyrene som er der ute ❤

Tenk å få være her….

IMG_0479.PNG

Legg igjen en kommentar

