Søvnløs natten før dagen

Da er vi snart klare for avreise til Mexico og jeg ligger her søvnløs og vrir meg… ikke fordi jeg skal til Mexico, men fordi katten har gjennoppdaget en leke.. En hard plastball med bjelle inni… Den er fryktelig morsom og fryktelig bråkete…

Så her ligger jeg da og tenker på de gangene jeg lå søvnløs fordi jeg skulle på tur.. Søvnløs av forventning, glede og noen ganger spenning og ørlittegranne frykt. Eller de gangene jeg spratt opp midt på natten etter et par timers søvn av samme årsak.
Det er lenge siden forestående reiser holdt meg våkne om natten, men jeg håper effekten med å sprette opp når klokka ringer er der når alarmen går om drøye 3 timer….

Det er ikke dermed sagt at jeg ikke gleder meg til turen, for det gjør jeg så absolutt!!! Sol, varme, strand, vann og paraplydrinker skal gjøre godt i en frossen, og tidvis stressa, sjel..
For ikke å snakke om flyturen! 11,5 time… Bundet fast til en stol, ingen internett, ingen steder du burde ha vært eller noe du burde ha gjort… 11,5 time til ren avslapning. Lese en bok, se en film, lese litt mer…. Kan man få det bedre?!?!! Nei, på tide å slukke lyset, legge bort mobilen og få litt sårt tiltrengt søvn, vil jo ikke risikere å sove bort kosetiden på flyet i morgen! 😉

Legg igjen en kommentar

