Huskeregel: sjekk alltid føreforholdene

Kristi Himmelfartshelgen i fjor var vi på sykkeltur i strålende solskinn, iført shorts, t-skjorte og på stoppene underveis, bikini. To uker senere var vi på sykkeltur med telt og badet og koste oss. Dette skulle gjentas i år! Nå hadde vi fått med oss at det ikke var like varmt i år, men at vi burde ha sjekket snøforholdene hadde ingen av oss tenkt på. Så sto vi der da, med full oppakning og klare for tur, bare for å møte på snø! 

Gammel snø og sykler var ikke noen super kombo og det ble mye trilling og tidvis lite sykling. Men; det ble telttur, pølser til middag og brødskive med nugatti til frokost (Nugatti er fast telttur proviant og spises kun da). Vi fikk testet nytt telt og Ken fikk testet ny sovepose. Det skal snart jeg og, for eneste trøsten i natt har vært at jeg nok ikke nærmer meg stadiet hvor jeg fryser i hjel. Har nemlig hørt at man da blir varm og avslappet, det kan jeg ikke si at jeg har følt meg i natt… 

Men det gjør jo faktisk ikke så mye når man våkner opp til blå himmel og en sol som leker seg i vannet slik at alt rundt deg glitrer og skinner. ❤️

Vi var på tur sammen med http://guttakruttpaatur.blogg.no, Jonas er 4 år og hadde sin 10 natt ute hittil i år! Snakk om to som virkelig hyller friluftslivets år! 😃

   
        
    

Legg igjen en kommentar

