Frøken Gretten på tur

Det er klart for en ny mini-tur. 39 km på sykkel i Nordmarka, 1 overnatting:

image

Denne turen er hentet fra boken «På tur året rundt i Oslomarkene». Veldig mye god inspirasjon og ideer til nye turer og områder! 👍😃 Dette er jo i utgangspunktet en dagstur, men siden vi hadde lyst til å ligge i telt og formen min ikke er helt på topp valgte vi å dele den opp i to. Det var lurt!!! (Mer om det senere)😜

Det å pakke til sykkeltur for en frossenpinne som meg er ikke bare enkelt. Plassen er beggenset og vekt er også greit å begrense. Det ser alltid litt kaotisk ut til å begynne med, men steg for steg går det seg til og tilslutt ser det ikke så ille ut allikevel..

image

Men tilbake til oppdeling av turen på to dager og min dårlig form…

Jeg hadde melkesyre i beina før vi var ferdig med første bakken (det vil si i løpet av de første 500 meterne) og fra Sørkedalen til Kikut så er de første 5 km stort sett bare bratte bakker! 😳 Jeg var sliten!!! Vel fremme på Kikut hadde vi syklet 1 mil, målet for dagen var 2-2,5. Vi skulle bare fortsette LITT til for så å stoppe å spise lunsj. Det ble 5 km til og innen vi stoppet var det 6 timer siden frokost og jeg var både sulten, sliten og gretten! Uten mat og drikke, duger helten ikke… Etter litt mat var humøret bedre, energien høyere og de neste 5 km langs Store Sandungen gikk litt greiere. Men; når man så finner denne teltplassen, midt i sola, i le for vinden og alt bare er kos, ja da er ikke livet så ille allikevel..😎

 image

I natt innvies den nye soveposen min også. Etter å nesten ha frøset livet av meg på forrige tur har jeg, ved hjelp av Jul og bursdagsgaver (takk til alle bidragsytere), investert i ny, varm dunsovepose. Med komfort-temperatur ned mot -11 grader så må da selv en frysepinne som meg klare å holde varmen. Selv når det er meldt kun 1 stakkarslig plussgrad.

Under testingen hjemme så jeg ut som en oransje kålmark i min nye Mountain Equipment Helium 800 W. ramPus syns dette ser fryktelig rart ut, men så lenge jeg er varm så har jeg ingenting i mot å være en oransje kålorm. Dette blir spennende! 😃

IMG_3908

Legg igjen en kommentar

