Jeg FRYSER (og er en trassen toåring)!

Etter 35 timer på reise nådde vi endelig frem til hotellet vårt og selv om jeg sov både litt på flyet til Mauritius, i Mauritius og på flyet over til Madagaskar var jeg så sliten og trøtt at jeg var helt ferdig. Det hele toppet seg på vei inn for landing på Madagaskar når jeg plutselig ble veldig varm (har frosset i hele dag, til tross for langbukse, langarmet og sokker i sandalene (jeg vet!! Lekkert!! 😁)), ble flysyk (en uvane jeg har fått de siste årene ved minste tegn til turbulens) og jeg ikke fikk sove lenger. Jeg hadde rett og slett lyst til å joine hylekoret to småttiser rundt meg holdt på det daværende tidspunkt. Bare legge meg ned, hyle, gråte og sparke med ben og armer. Heldigvis gikk lysten over så fort vi traff bakken, jeg fikk kastet et lag med klær og flysyken avtok. 

Men gleden med varmen ble kortvarig. I det vi ankom hotellet tenkte jeg at jeg fikk lukke døra så jeg ikke ødela for aircondition. Trengte ikke det. Det var nemlig ikke aircondition, men temperaturen på 1200-1400 m som sto for temperaturen. Brrr det var kaldt! De innfødte går med tykke jakker, skjerf og dun. Ken går i shorts, mens jeg har en tynn, tynn bukse og karidigan. Jeg fryser!!

En stor opptur er imidlertid kveldens restaurant. Restauranten KUDETA, ligger i tilknyttning til hotellet, men er anbefalt både på Tripadvisor og i Lonely Planet som en av de beste i Tana og den leverer! 3 retters middag, for 2 pers med vin og øl. Fantastisk god mat og regningen kommer totalt på 320 kr. Dette kan vi leve med! 😃 

Forfrossene (eller forfrossen, jeg får snakke for meg selv), tusler vi tilbake til hotellet og stuper i seng kl 21:00. Det tar på å være en globetrotter! 😂 

Legg igjen en kommentar

