Air Maybe and a extra day in Paradise

Jeg har tidligere delt historien om reisen til Nord-Madagaskar og hvordan Air Madagaskar har fått kallenavnet Air Maybe. Så også denne gangen. 

I går kveld klarte jeg ikke å begynne å pakke. Jeg visste at flyet gikk tidlig dagen etter, at vi måtte opp i 6-tiden og allikevel klarte jeg ikke komme i gang. Jeg måtte lese ferdig en bok (Kunsten å være den man er, veldig, veldig bra bok forøvrig), jeg måtte ta et glass vin på terassen mens jeg så på solnedgangen og skrev et blogginnlegg, jeg måtte, jeg måtte, jeg måtte… alt for å utsette det uungåelige, avreisen herfra. Så kom beskjeden. Flyet i morgen tidlig var innstilt så vi var booket om til et fly om ettermiddagen/kvelden. Air Maybe går når det selv vil og vi får en dag til i paradiset vårt. Pakkingen kunne gjøres dagen etter og vi fikk ennå noen timer for å hamstre opp med D-vitaminer til den lange norske vinteren. 

Det er fasinerende hvordan ting fungerer, og ikke fungerer, i Afrika. Vi booket vår tur gjennom Magellan i Norge. De bruker et byrå i Antananarivo, som igjen bruker et byrå i Nord-Madagaskar til f.eks turen vi var på i forrige uke. Kontakten vår i Antananarivo skulle kontakte oss og bekrefte flytidene torsdag, senest fredag. Vi hører ikke fra han, selv ikke når vi tar kontakt. Vi finner ut at vi får høre med hotellet om de vet noe. Joda, de er i full gang og sjekke flytider og endringer og  arrangere transport til oss til flyplassen når de får endelig beskjed om flyavgangene. Hvem de har fått beskjed fra og hvilken rolle de har (annet en at de evt. ønsker å bli kvitt oss) vet vi ikke, men slagordet «Det ordner seg» lever også her. Vi har ikke kontroll, men det er tydelig at, selv om det virker noe kaotisk og uorganisert for oss, er noen som har kontroll og som sitter bak å drar i noen tråder.

Hvis alt (Air Maybe først og fremst) står oss bi kommer vi til å nå Antananarivo i 8-9 tiden i kveld og vi er fremdeles klare for flyet hjem til Norge, via Mauritsius og Paris, i morgen ettermiddag. Vi krysser fingrene, selv om vi ikke kunne strandet et bedre sted.  

Legg igjen en kommentar

