Førstereis på Islandshesttreff..

Denne historien begynner for to år siden. Vi var på jobbtur til Hjerkinn Fjellstue og to kollegaer og jeg skulle på heldags ridetur. Etter en stund kommer kommentaren: «Du kan jo ri du… Du kan jo være med på Islandshesttreff!» Det tok to år å få det til, men i år var tiden endelig kommet, jeg skulle være med på det årlige Islandshesttreffet på Hjerkinn. Denne helgen samles islandshest-interesserte fra fjern og nær seg på Hjerkinn for en helg med ridning i flott natur, hesteprat og morro. Jeg er frelst. Hvorfor ser du nedenfor.

Siden det er 1,5 år siden jeg sist satt på en hest grugledet jeg meg. Ridetur på Dovre kan jo ikke bli feil. Samtidig: sitter ridekunnskapene fremdeles i kroppen? Kommer jeg til å klare å holde følge med islandshest-folket? Og hvor støl kommer jeg til å bli? Kommer jeg i det hele tatt til å komme opp på hesten dag 2? Som vanlig blir de færreste bekymringer noe av…

Fredag morgen våknet vi til strålende sol og denne utsikten. 

 
  

Det var strålende sol og varmt hele dagen. Det ble en fin ridetur, laaaang lunsj ved et vann, før vi red tilbake til Hjerkinn og jacuzzien.  

 Meg og Steffi 

Lunsj ved vannet

 

   
 

Jo flere vi er sammen, der hvor det er hjerterom

Lørdagen var det ny ridetur og jeg kom meg opp i salen igjen uten problemer. En bekymring mindre. I dag var vi en gruppe på ca 40 stk. Været var bedre enn varslet og igjen fikk vi en flott tur i fantastisk natur, med flotte hester og flotte folk. 

 Lang lang rekke  
Liten rast

 

 Lunsj langs elva   

Klare for veien hjem
 

 Meg og Vinur 

Jeg klarte til og med å holde følge med islandshest-folket hele dagen. Ennå en bekymring mindre. Ikke det at jeg hadde noe stort valg. Vinur er et flokkdyr og sørget for at vi ikke ble hengende etter… 😂

Jeg kom meg til og med opp på hesten på søndag også. «Bare» 3 timers tur denne dagen, litt mindre gruppe, litt dårligere vær, men likevel en fantastisk tur hvor vi plutselig hadde moskus rundt oss på alle kanter.

 Moskus i tåkedis  
 Er det rart jeg vil tilbake?!?! 

Legg igjen en kommentar

