Nytt eventyr i vente..

Som jeg kanskje har nevnt før. Jeg trives best med sol, varme og gjerne en sandstrand og noen palmer. Dykking, vanntemperaturer på godt over 20 grader. Utforske og oppleve. Da er jeg i mitt ess.

Det siste skal jeg i år og, men bortsett fra det så er det ikke så mye over årets sommerferie som passer inn i min beskrivelse av drømmeferien. Allikevel er den det og det har vært en drøm som har ligget å ulmet i flere år. Det handler om to ting:

  1. Fantastiske naturopplevelser
  2. Bevise for meg selv at jeg kan hvis jeg vil, jeg klarer hvis jeg tør
  3. Ja, og en siste ting: Fantastiske naturopplevelser

For mange år siden så jeg et bilde fra en kajakk-tur til Grønland. «Den som hadde vært så flink til å padle kajakk at man kunne gjort sånt!» Ja, da får jeg vel lære meg å padle kajakk da… «Telttur i kuldegrader, det er ikke noe for en frossenpinne som meg». Da får jeg vel lære meg å kle meg da… Bildene fra Grønland har aldri forlatt netthinna, men unnskyldningene har blitt færre og færre. Jeg har sovet i telt i kuldegrader, jeg har sovet i telt, på «ekspedisjon» i 7 netter på rad, jeg har våtkort og jeg kan padle kajakk.

Eneste utfordringen er at jeg ikke er 100% trygg i kajakk og at jeg blir sliten i arma etter sånn ca 10 min padling. Dagsetappene er på ca 6 timer, i 6 dager på rad. Jeg trenger trening.  Trening er det imidlertid bare å bestemme seg for å gjøre og så gjennomføre. Så da gjorde jeg det, bestemte meg altså. 27. juli 2016 setter jeg meg på flyet. Først til Island, så til Grønland, for å tilbringe sommerferien blant is og snø, i telt, i minusgrader (plussgrader på dagene hvis vi er heldige da) og i badevann som nok ikke er mye over 4-5 plussgrader. Frem til det skal det trenes og forberedes. Jeg tviler ikke på at jeg hadde klart det per nå, men jeg vet at jeg får en mer behagelig tur om ikke armene verker etter de første 10 min. Kanskje jeg klarer å nyte den fantastiske naturen til og med! 🙂

«Your feet won’t take you where your mind hasn’t been» – Noen ganger er jeg litt skeptisk til disse tankene mine og alle stedene de tar meg, andre ganger er jeg veldig glad i dem. Denne gangen er det skrekkblandet fryd!

Jeg reiser med Hvitserk på denne turen og har tyvlånt bildene av dem, må innrømme at dette her ser litt fristende ut?!? 😃

   

Legg igjen en kommentar

