Ooops I did it again… 😱

Det begynner å bli en kjennsgjerning. Jeg syns noe ser kult ut, melder meg på, tenker ikke konsekvens før jeg enten får utstyrslista eller jeg skal begynne å pakke. Så også denne gangen….For når andre folk postet bilder fra fjellet med strålende sol og hvite vidder så langt øyet kunne se, da sto jeg inne og pusset opp eller satt og jobbet. Der og da virket Pinsehelg og 17. Mai på Juvasshytta og Galdhøpiggen som tidenes beste idé, endelig skulle jeg begynne å leve litt jeg og! Nå derimot, når jeg sitter i sola hjemme i Oslo, gradestokken kryper opp mot 30 grader (og jeg elsker det!❤️) virker ikke -13 grader på Galdhøpiggen 17. Mai like forlokkende.. 

En annen ting som plutselig slo meg for et par uker siden… Det er vel ikke de verste sofa-sliter’ne som drar på tur til Juvasshytta og Galdhøpiggen pinsehelga og 17. Mai?!?! Det er mulig jeg er fordomsfull her nå, men jeg innbiller meg i alle fall at dette er for spesielt interesserte, mer spesielt interesserte enn meg altså.. Hvilket også gjør at jeg antar at de er har vært ute på en skitur eller to før i år… Det har ikke jeg! Derfor kom jeg for to uker siden opp med den geniale idèen om at jeg burde trene litt (oppussing har så og si vært min eneste trening de siste 6-8 mnd). Så jeg har løpt på topper, løpt på turer, gått turer og syklet turer, hvilket har medført at kroppen har fått sjokk! Den tror mest sannsynlig at vi befinner oss i en krisesituasjon og at vi løper for livet… Og hva gjør kroppen da?!? Jo, den trenger energi!! MASSE energi!!  Med det resultatet at jeg er konstant sulten! Jeg våkner midt på natta og tror jeg skal sulte ihjel, selv om jeg spiste dobbel porsjon til kveldsmat… Innen morgenen kommer må jeg kaste innpå litt snacks bare for å holde ut til jeg har rukket å smøre brødskivene, og slik fortsetter det resten av dagen.. Og det er ikke akkurat grønnsaker og helsekost denna kroppen mener den trenger mest av akkurat nå…😳

Jeg fant også ut at jeg måtte lære meg og preppe ski. «Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert» tenkte jeg, i ordentlig god Pippi-ånd. Så på årets fineste dag hittil bar jeg opp skiene fra kjelleren. Mens naboene plantet blomsterkassene sto jeg og fiklet med ski. Det vil si, jeg fiklet ikke så lenge. Leste et foruminnlegg hvor en anbefalte å prøve skiene en tur eller to først, før du rubba og la på voks. Så av alle innleggene valgte jeg å høre på han, jeg skal jo ha feller for feste og er mer redd for super glid enn dårlig glid ned. Tror Pippi og ville sagt at det kommer til å gå bra! 

Det er heller ingen som har laget utstyrsliste til meg på denne turen her, hvilket betyr at jeg ikke aner hva jeg skal pakke!!! Jeg vet bare at det kommer til å være kaldt og at jeg fryser! Ser derfor for meg at jeg om noen dager kommer til å sette kursen mot fjellet i det som kan komme til å se ut som en dypt senka Ford Focus med hele klesskapet baki, ski uten verken glider, rubb eller festesmøring i midten og en XXL-utgave av Merete i forsete. Hurra for urutinerte friluftsmennesker uten konsekvensberegning, viljestyrke og orden på utstyret sier jeg bare!!! 🎉😄🙈

PS! Jeg gleder meg litt da! 😃

PS2! Ehh… Nei, jeg gjør jo egentlig ikke det da… 😳😱

PS3! Ehh.. Joda, gleder meg litt, vet det blir sinnsykt bra bare jeg klarer å løsrive meg fra solveggen og glemme at jeg kunne vært et sted med et sted som er mellom 10-30 grader varmere. 👍😬 Ja, og dersom jeg klarer å henge med turfølget da.. 😬

PS4! Slapp av, jeg skal på guida turer, er ikke så uten konsekvensberegning! 😜

Legg igjen en kommentar

