Velkommen til winterwonderland ❄️☃

Når jeg setter meg i bilen fra Oslo i dag er det blitt kaldere i Oslo også og selv om det fremdeles er 20 grader kaldere dit jeg skal gleder jeg meg nå skikkelig til å dra på tur! 😍

6 timer senere går jeg inn på Juvasshytta. Med unntak av 2 dostopp og ett hentemat-og-ta-med-seg-i bilen-stopp så har jeg kjørt i ett fra Oslo. Stemmen har et fint, grovt whiskey preg etter å ha gaula til alt fra Rihana til Melissa Horn og Andrea Bocelli hele veien, hva annet skal man gjøre når man kjører alene på langtur?!? 😜😄 Igjen er jeg så imponert over det fantastiske landet vi bor i og det er med blandede følelser jeg konstanterer at jeg er fremme. Jeg kunne kjørt herfra til evigheten, synget av full hals, sett på det fantastiske landskapet og dagdrømt om livet i gamledager på de fantastiske gårdene som ligger «der ingen skulle tru at nokon kunne bu». Lurer på hvor mange familiesagaer jeg har skapt i mitt eget hode opp gjennom åra.. 😂

Fra Lillehammer til Lom har gradestokken vist ca 8 grader, men i det klatringen opp til Juvasshytta begynner,  titter snøen og brøytekantene frem og gradestokken synker til ca -7 grader, men  akkurat nå gjør det ingenting. Jeg elsker landskapet, at det snør, de helt utrolige fjellsidene og tanken på at her oppe skal jeg tilbringe de neste 4 dagene! ❤️


Vel fremme er det bare å installere seg på rommet og heldige meg ser ut til å ha fått et tremannsrom helt på egenhånd. 😃 Vel, heldig.. I den forstand at det er jo alltid spennende å se hvem man evt måtte dele rom med, men også litt trist fordi ofte når jeg har reist alene er det jo på sovesaler/fellesrom jeg har blitt kjent med folk. Og akkurat nå begynner den triste delen av å være på tur alene. Pakkingen og forberedelsene til i morgen. For jeg er så ny på dette!!!! Jeg savner noen å rådføre meg med, bør jeg ha de klærne eller de klærne? Hva bør jeg ha med i sekken? Hva med smøring og feller? Alle de tingene det er så godt å avstemme med noen… Men det er jo også derfor jeg trives med å være på tur alene, fordi jeg lærer og må ta ansvaret for ting selv. Det er jo kanskje på tide.. 

Så der er katta ute av sekken for de som ikke visste det: jeg er her alene! Det føles så sært å si det.. For enten så må jeg jo fremstå som Viggo Venneløs og ensom ellers så må jeg jo være fryktelig sær som tilbringer pinsa og 17. Mai alene, ikke sant?!? Sannheten er at jeg har flere steder jeg kunne vært sammen med venner og familie så jeg er på ingen måte ensom, men kanskje jeg er litt sær… For jeg har isteden valgt å dra på tur alene og syns faktisk at det er utrolig deilig!! Ja, i alle fall med unntak av når jeg trenger noen å sparre med da.. 😉 Jeg elsker alle vennene mine rundt om i Norge, jeg elsker å tilbringe tid sammen med dere og føler meg som verdens heldigste som har så mange fantastisk flotte mennesker i livet mitt! Samtidig så digger jeg å være alene, ikke ta hensyn til noen, ikke ha noen forventninger til hvem jeg skal være, hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal gjøre det. Dessuten så treffer man jo stort sett alltid masse hyggelige folk når man er på tur! 😃

Men nå er det kvelden, i morgen er det tidlig opp og ut på tur og jeg skal ha god tid til å fly frem og tilbake for å fikse ting om jeg får noen råd under frokosten på hva jeg bør ha på, ha med og gjøre.. 😉😂

Legg igjen en kommentar

