17. Mai feiring på Norges tak 🎉🍾

Så var dagen endelig kommet! 17. Mai, dagen skulle feires på Gladhøpiggen og jeg våknet med en verandaleppe som ville gjort Kylie Jenner (har hørt at hun er dronninga av store lepper) misunnelig. Jeg har nå nemlig lært på den harde måten at solfaktor-beskyttelse av lepper kan være greit… 🤓

Etter at vi hadde verdens flotteste dag på Galdhøpiggen i går og det var meldt skikkelig drittvær i dag var jeg ikke helt overbevisst om at jeg skulle helt til topps i dag også, men jeg skulle nå i alle fall være med toget et stykke. Begivenheten ble godt dokumentert av NRK og selv om jeg omhyggelig flyttet meg rundt for å komme ut av kamerasonen fikk jeg snart meldinger fra venner og kjente at jeg var observert som linselus.. 😬🙈 

Været var heldigvis ikke så ille som meldt og når vi la i vei fra Juvasshytta var det riktig så koselig! 😃 

Snart klare for avgang, bare litt info
Lang, lang rekke mot Galdhøpiggen vi går
Selfie med toget bakover (ikke bry dere om mitt anstrengte smil, blanding av sliten, holde tempo mens ta bilde og solbrenthet.. 😬🙈)

Jeg vurderte fortløpende om jeg skulle snu når vi kom til punktet hvor vi måtte ta av oss skia, men så er det jo noe med det da.. Når du først er på tur så er man på tur, det er kjedelig å gå glipp av noe og jeg tror Cecilie Skog har rett (ikke at jeg har tvilt på det noen gang) når hun sier at på lange turer så går man seg i form. Formen min virker i alle fall bedre dag for dag (noe som ikke var en selvfølge etter lørdagen) og i dag virket til og med gnagsåra ut til å ha skjønt det med å bli bedre og ikke verre dag for dag.. Så da ble deg deg topptur i dag også! 😄 Ikke like fin utsikt i dag som i går (se blogginnlegg under for bilder fra gårsdagen), men bra stemning var det. Ca 300 personer, nasjonalsang og bunader! 😃

Den lange rekka har begynt på klatringa..
og så kom tåka
Samling på toppen, ikke så mye utsikt.. 😳

Jeg reiste rett ned og hjem etter nasjonalsangen, i dag var der grått på toppen og jeg hadde 5,5-6 timer foran meg i bil, men; for en pinsehelg, for en 17. Mai! 😍😍 Har hatt en så fantastisk helg, truffet så mange herlige folk og gjort så mye gøy!! Så gratulerer med dagen og kom dere til fjells folkens! 😉👍😘

Legg igjen en kommentar

