Prosjekt «kom i padleform på 7 uker» er startet! 

Jeg hadde jo en plan om å begynne å padle i april, men da var det så kaldt. Så skulle jeg begynne i mai, men da ble det skitur også fikk jeg endelig bestemt meg for hvilken kajakk-klubb og da måtte jeg jammen meg ha intro-kurs og første mulighet var 6 juni. I dag. Jeg ligger altså sånn ca 2 måneder etter skjema, men regner med at med fokus, dedikasjon og viljestyrke holder det plenty med 7 uker.. 🙄😬 

Da jeg sto på brygga og hutret i ca 22 grader, litt vind og sol lurte jeg fryktelig på hva jeg hadde gjort… Grønland!!!!! 😱 Jeg hadde på ingen måte lyst til å ut i verken kajakk eller vannet, som her holdt  behagelige 17,5 grader. Men, akkurat nå har jeg ikke lenger noe valg. Jeg må komme i padleform, jeg hadde allerede møtt opp på kurset (og betalt for både det og et års medlemskap) så her var det bare å komme seg utti! Vel i kajakken så finner jeg ut at dette er jo ikke så gæli! Helt nede ved vannskorpa, følelsen av å flyte, nærhet til naturen og så blir jeg sjøsjuk! Alle sier at det er umulig å bli sjøsjuk i en kajakk, det er bare i teorien. Jeg blir det, etter ca 10 min, og vi har ikke engang beveget oss utenfor havna så det er så og si ikke en krusning på vannet. Jeg er sjøsjuk i over 2 timer og jeg lurer igjen på hva jeg har gjort… 🙈😳 

Men, alt i alt var det et bra kurs! Masse hyggelige folk jeg håper jeg treffer igjen til flere padleturer, jeg lærte masse og nå er jeg fullverdig medlem av Oslo Kajakk-klubb og kan endelig begynne veien mot «Padleform 2016». Æ glær meg! 🍾💪🏻😃

Legg igjen en kommentar

