Ikke lenger en godværspadler, -eller?!?

Det er nå 1,5 uke siden jeg ble medlem av Oslo kajakklubb og så langt teller vi 4 fantastiske turer i strålende sol, behagelige plussgrader og en økning fra å bli sliten av 3km per tur til å syns det er helt greit med 11km på de to siste turen. Padlemusklene og teknikken ser heldigvis ut til å komme raskt, selv om det er et stykke igjen til dagsetapper på 20-25km. 

I dag var padledag, – og regn.. 😳 Ikke det beste været for en godværspadler som meg, samtidig var det med en viss glede og forventning jeg tittet ut på dette fra kontoret i dag.

For det er sjanser for at det er dette jeg møter på Grønland. Det vil si dette, minus kanskje 10-20 grader i lufta og -15 grader i vannet, potensielt mye mer regn, tåke, vind… you name, we might get it… Uansett, regnværet gir i alle fall mulighet til å, for første gang, padle når det ikke er knallblå himmel og sol. Kan jo være greit å ha prøvd det i alle fall en gang før man sitter på Grønland. 

Entusiasmen var imidlertid ikke like stor når jeg kom frem til kajakklubben, allerede våt og kald og regnet bare økte på i styrke. Det er da det gjelder å ikke tenke, bare gjøre som man har bestemt seg for, hvis ikke hadde jeg nok havnet tørr og varm hjemme. 


Men, ett eller annet sted fra jeg satt på bryggekanten og skulle manøvre meg over i kajakken til jeg var vel innstallert og hadde fått festet spruttrekket så hadde regnet stoppet opp og i løpet av kort tid begynte man å skimte små glimt av blå himmel mellom skyene. Igjen ble det en fantastisk tur, helt stille, nesten ikke folk og båter på vannet og masse dyreliv. ❤️

Per definisjon er jeg nok imidlertid, dessverre, fremdeles en godværspadler.. 

 

Legg igjen en kommentar

