Grunnkurs i havkajakk og definitivt ikke godværspadler lenger

Det går mye i padling om dagen og denne helgen har i sin helhet vært viet til padling. For å bli ennå bedre på teknikk, padle mest mulig effektivt, bli trygg både i kajakken og på redning bestemte jeg meg for å ta grunnkurs i havkajakk før avreise til Grønland. Sikkert ikke dumt, for jeg har lært masse denne helgen!! 

I tillegg til mer effektiv padling har vi lært masse om utstyr, turplanlegging, påkledning (spesielt om tørrdrakter som ikke er tørre og om det å bli våt og kald), redning og det å padle i skikkelig drittvær. I tillegg er det jo alltid veldig hyggelig å bli kjent med nye folk som også holder på å oppdagen padler-sporten! 

Det beste med helgen har kanskje vært å få prøvd seg i skikkelig dårlig vær og oppleve at det faktisk er ganske ålreit å padle allikevel, vær er ingen hindring bare man kler seg etter forholdene og jeg kan nesten garantere at det blir flere regnværsturer. Det sagt så er det helt greit om det ikke blir sånt hver hele Grønlandsturen… Luksusen med en varm dusj og en tørr leilighet og seng skal ikke undervurderes i slikt vær..😁

  

Regnet øser ned og vi terper teknikk
   
Finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær… og dårlig humør og det har ikke vi… 😄
 
Viktig å kunne redde både seg selv og andre så øvelse må til.. ikke var det så mye våtere under vann enn over heller…
  
Når man ikke tror man kunne bli noe våtere så blir man det… drukna katt …
 

 

Søndagen begynte ennå verre enn lørdagen , hadde helt latterkrampennår jeg tok dette bildet, var helt surrealistisk.. Regn og hagl i store mengder..
  
…. og litt lenger fremme sol og blå himmel..
  
plutselig, som ved et trylleslag, var sommeren tilbake..
 
Alt i alt en veldig bra helg og selv om jeg får mer og mer respekt for hva jeg har begitt meg ut på merker jeg også at jeg sakte, men sikkert, blir bedre og at jeg blir mer og mer forberedt på det som venter på Grønland.

Legg igjen en kommentar

