Delfino har daua

Dette har ikke noe om reising å gjøre, men er nok et av de mest private innleggene jeg har skrevet.. Delfino har daua!!😢


Jeg har sett det komme i lang tid, men i dag skjedde det.. Snora røyk og Delfino har endelig frigitt seg fra nøkkelknippe mitt. Etter over 10 år i trofast tjeneste er det slutt. Det ville i seg selv vært litt trist på en måte, etter så mange år, men Delfino har en historie.. 

Delfino ble kjøpt på en flyplass, av en gutt som savnet kjæresten sin så mye at han tok en impulstur hjem fra Tyrkia til Norge og som på mellomlandingen kom på at han ikke hadde kjøpt noe til denne kjæresten. Delfino ble redningen. Fordi selv om de ikke hadde vært kjærester så lenge og nesten halvparten av tiden hadde vært i et langdistanseforhold så visste han at kjæresten elsket delfiner. Kjæresten var overlykkelig bare over å se han når han kom ut av porten på Gardermoen og ble ennå varmere om hjertet når Delfino dukket frem. I 2 år var Delfino konstant med som en påminner om den gutten som elsket kjæresten sin så mye at han reiste hjem på impulstur, selv om de ofte, bokstavlig talt, befant seg på hver sin side av jordkloden disse to årene. I 3 år etter det passet Delfino på nøklene til deres felles hjem. 

Dessverre så er det sånn at kjærester noen ganger kommer og noen ganger går og dessverre så gikk denne kjæresten også. Delfino ble imidlertid igjen, som et minne om en god og lykkelig tid og som en påminner om hvordan det føles å bli elsket. Bare for å være akkurat den du er. Og er det noe jeg har trengt de siste 5 årene så er det det. Derfor har Delfino betydd så mye, derfor har jeg vurdert om jeg skal lage ny tråd og henge han tilbake på nøklene. Men kanskje er det også ok å la han gå. De siste månedene har jeg lagt fra meg så mange gamle ting. Piercinger er borte, ting jeg har drasset med meg i åresvis er lagt bort. Kanskje er det greit å takke Delfino for innsatsen og alt han har betydd, men lukke også den døren slik at nye kan åpne seg. 

Legg igjen en kommentar

