4 2000 meter topper på en dag i Rondane

Tittelen på dette innlegget kunne vært «tatt meg vann over hodet,-igjen» eller noe sånt, men det begynner å bli ganske standard så tror bare jeg må innse at det er sånn jeg er.. Jeg kaster meg ut i ting og sier ja til ting uten å ha noen anelse om hva som venter. 

Jeg visste jo nesten hva jeg hadde sagt ja til… 4 2000 meter topper i Rondane på 1 dag. At den var ekstra krevende og med aldersgrense 18 år. 1720 høyedemeter og 19 km, som viste seg å være drøye 23 km når vi kom i «mål» var jeg ikke helt klar over. Trøstet meg imidlertid med alle som sa at det var en DNT tur så tempoet var nok lavt og tilpasset aldri. Det håpet brast når guiden begynte turen med «Detta e den mæist krævandje turen me har. Vi har dårleg tid, så me må holda eit høgt tempo!», for så å sette innover viddene i 6km/t. 

Han sa også at han ville hente baktroppen frem til front for at de tregeste skulle bestemme tempoet. Etter ca 8km begynte stigningene og herfra var det ca slik: pause, Camilla og og ble plassert i front for å sette tempoet, men innen neste pause dannet vi igjen baktropp med god margin. Slik gikk det resten av turen, med unntak av siste etappen… Vi var første mann tilbake til båtrn og ølen! 🎉😄🙈

Men vi klarte det da! 🎉🎉🍾🍾🎉🎉😃 Selv om vi begge vurderte å gi opp og snu allerede før topp 1… Etter det var det lissom aldri noen vei tilbake. 

Kunne jo vært en ide å lest dette før man meldte seg på/dro hjemmefra?!?😬🙈
Første lunsjen, med utsikt mot Rondeslottet
Vi er på topp nr. 1 og ser de 3 neste toppene strekke seg ut foran oss..
 
Opp på topper og ned av topper, i løs steinur hele veien! Ble litt klyving
.. og vi klyver opp igjen..
Fjellet viste seg fra sine beste sider.. sol, tåke, regn og snø
og med bare 2-3 timer igjen å gå…
På vei ned fra siste toppen, en liten hvil i i ei steinur. Litt usikker på hvordan jeg skal komme meg opp igjen herfra, for ikke å snakke om fortsette å gå…
overraskelse når vi kom tilbake til båten, sjeldent vært så glad for å se en ringnes… 😂
Endelig kan vi virkelig si: «we did it!!»🎉🎉
Rondvassbu

Legg igjen en kommentar

