Jeg har BADA på Grønland! 😱😱🎉🎉🎉

Jeg har tidligere skrevet at jeg ikke var blant de tøffe når det kom til bading. Jeg kan herved trekke det tilbake, jeg er drittøff!!! 😂 I dag var siste padledag og siste mulighet for bad, noe guiden vår, Pål, var så vennlig å påpeke for meg flere ganger. Så da bar det uti da… Debbie skulle dokumentere, men da jeg kom opp (etter flere svømmetak både utover og innover) så sto kameraet på feil innstilling og det ble ikke tatt noen bilder, så da var det uti igjen da med nye svømmetak og nye gisp og den gangen ble det dokumentert! Jeg har bada på Grønland, riktig nok var isfjella litt lenger vekk enn sist folk bada, men de ligger rett uti her! 


Må forøvrig også si at for ei som ikke har nakenbada siden ho var unge så er det utrolig hvor naturlig det plutselig var å nakenbade med potensielt 13 turkamerater som tilskuere.. 😳😱

Dette var altså siste padledagen og i dag kom sola tilbake. 😃😎 I tillegg var vi innom Kummuit, en liten bosetning på ca 150 stk hvor vi kjøpte lunsj på den lokale butikken, kjøpte øl og vin til kvelden og fjellturen og hvor det var mobildekning. Lunsjen ble inntatt som piknik i «byen» før vi kikket litt rundt. Det må være et veldig spesielt samfunn å bo i, så isolert og helt innesnødd på vinterstid. 

Lykke etter besøk i sivilisasjonen

Etter besøket og lunsj i Kummit padlet vi til siste kajakkleir og jeg må innrømme at de siste padletakene var litt vemodig, jeg skulle gjerne fortsatt noen dager til.. 

Legg igjen en kommentar

