Agnes og jeg klare for eventyr

I det jeg kommer opp i avgangshallen på Gardermoen, klokka har akkurat slått 3 og jeg vurderer om jeg skal sende en melding til Agnes å høre om hun har kommet (vi skulle møtes ca 3), ser jeg det det store smilet og et par veivende armer. Jeg burde visst at Agnes allerede var der. Selv om jeg ikke har kjent Agnes så lenge har jeg lært en ting. Agnes er ute i god tid, har oversikt og kontroll. Jeg lever etter JIT-prinsippet (Just In Time) og tenker at det meste ordner seg, sånn det pleier å gjøre for snille jenter… 😬😇 Det er Agnes som har invitert meg med på tur til Tromsø og som via familie der har ordnet alt det praktiske som å finne turen, bil og kajakk. Jeg føler meg egentlig som en litt ustrukturert boms på tur, uten helt oversikt over hva vi skal, selv om jeg vet at jeg har relativt god kontroll. (Jeg har jo lest briefen og kontrollert at jeg har alt av utstyr jeg trenger… 😉👍😇)

Jeg møtte Agnes for første gang i slutten av juli i år. Vi satt egentlig ved siden av hverandre på flyet fra Oslo til Island, men det var først da vi kom til Island at vi snakket sammen og siden vi skulle padle sammen i 10 dager på Grønland ble vi jo etterhvert ganske godt kjent. Agnes og jeg var «rakkerungene» i gruppa. De som satt oppe å tømte vinflaska etter de fleste andre hadde gått å lagt seg første kvelden og som etter dette stort sett alltid la oss 2-3 timer etter alle andre. Som satt å så på isfjell som drev forbi og fant figurer i dem og som laget engler i snøen på isbreen. Det blir mye gode samtaler ut av sånt.. 😂 Etter at vi kom hjem til Norge har vi vært på et par padleturer i Oslo og badet oss gjennom september og nå skal vi på tur igjen. Og en ting har vi i alle fall felles… Vi elsker det å være ute, på tur,  og begge er barnslig entusiastiske over å forhåpentligvis få se hval. Skulle det skje tror jeg ikke vi kommer til å være nedatt i kajakken noen av oss…. 😂🐳🐋😍🐳🐋😍😂

En kommentar om “Agnes og jeg klare for eventyr

  1. Tilbaketråkk: Tverrbottindene, – den store 2000-meter topp dagen…  – Frøken Reisende Mac

Legg igjen en kommentar

