Hvordan kle seg til vinterpadling- Frøken Frossen er klar for nye vintereventyr

Her om dagen gikk jeg til jobb. Med stilongs og med ull, ull og dun på overkroppen. Lue, votter, skjerf. Og jeg frøys så jeg rista… Det var da det, igjen slo meg…. Du skal til Tromsø og padle du.. i November… og de fleste vet at det ofte er kaldere der nordpå enn her sørpå… det er også vesentlig kaldere ute i en kajakk enn det er på den korte veien mellom blokka og t-bane og hvor jeg etter det mer eller mindre kan gå tørrskodd inn på kontoret. Jeg har googlet mye om påkledning for vinterpadling før jeg skulle til Grønland, men føler faktisk at dette blir ennå mer ekstremt fordi det faktisk er kaldere i Tromsø nå enn det var på Grønland i sommer, i tillegg fikk vi en svært spesifikk pakkliste.. Jeg vet imidlertid ikke hvor mye klokere jeg ble av googlinga, derfor tenker jeg at dette kan være til nytte for andre, eller bare gi en god latter… Uansett, her er testkjøringa mi før pakking i går, så skal jeg si i fra hva erfaringen er etterpå… 😉

Netting under har jeg fått tips om at er helt gull og hadde positiv erfaring med det på Grønland. Tromsø havkajakk klubb sier også at dette er «obligatorisk» i helgen så da går vi for det.. selv om spesielt den grå buksa er alt annet enn lekker.. 😂
Tromsø havkajakkere sier «så flere lag med ull» så da gjør vi det.. her første laget, også viktig med sexy posering for dette er jeg SÅ komfortabel med… 😬
Så et lag til med ull, det vil si, her kjører jeg et par tynne fleece-bukser som var kjempegode å ha på Kilimanjaro. Jeg får høre hva de erfarne vinterpadler’ne i Tromsø sier om dette, et viktig poeng er jo at det også skal holde seg varmt dersom man detter uti og blir våt… (noe jeg ikke orker tenke på engang….😬😂)
Så fleece på overkroppen og primaloft-shorts på beina. Denne har jeg aldri fått testet, men ryktene sier at den skal holde godt på varmen selv når den er våt
Så tørrdrakta som en veldig snill eks-kollega har lånt meg!!! 😍 Denne er forhåpentligvis tørr også i motsetning til den jeg hadde på Grønland i sommer… 😂

Ja, også ull og fleece hals, våtsko, ullvanter, neoprenhansker, padlemoffer, ulllue og vindtett lue da… Holder i alle fall fint varmen ved siden av radiatoren inne!!! 😂🙈❄️
2 kommentarer om “Hvordan kle seg til vinterpadling- Frøken Frossen er klar for nye vintereventyr

Legg igjen en kommentar

