Den fantastiske følelsen av grugleding… 😱

Når jeg gikk Kilimanjaro frøys jeg noe sykt de siste to nettene… det var sånn at jeg fremdeles i dag, snart 3 år senere kan kjenne kulda i kroppen. Det var ikke spesielt rart, for soveposen jeg hadde var minst 10 år gammel og var aldri ment for å sove ute i minusgrader. Konklusjonen ble jo selvfølgelig at jeg måtte kjøpe ny sovepose, men det ble enda en tur ut i minusgrader før jeg gjorde alvor av det. Det store spørsmålet var jo hva slags sovepose jeg skulle velge… Jeg valgte en varm 3-sesongspose, for tross alt… sove ute midtvinters i Norge kom jeg jo ALDRI til å gjøre uansett! 

Det er ett eller annet med meg når jeg sier at jeg aldri kommer til å gjøre noe… mest sannsynlig kommer jeg nemlig til å gjøre akkurat det og nå, under 2 år etter at jeg kjøpte soveposen innser jeg at den mest sannsynlig er for tynn for en del av de turene jeg drømmer om fremover. Samtidig så må jeg si at her jeg sitter på vei til Finse, for å delta på Vinterkurs/ekspedisjonskurs så lurer jeg litt på om jeg ikke bare skulle holdt meg til den tanken jeg hadde om å ikke sove i telt/utendørs midtvinters i Norge… 😳 For jeg tenker at det kan da umulig være behagelig å sove i telt når alt er vått og kaldt… Når forteltet (og verden utenfor) er fullt av snø… Jeg liker jo å komme inn etter en dag ute i kulda… vrenge av seg alle de svette, våte, kalde klærne, hoppe i en varm, lang dusj og tilbringe kvelden foran peisen for å få igjen varmen. Men neida… jeg drar rett og slett bare ut på telttur midtvinters jeg, på Finse… God ide Merete!

 Wish me luck, enten blir jeg vel frelst en gang til (blitt det mange ganger de siste ukene da…😬), hvis ikke så kommer jeg krypende hjem på søndag og har funnet ut at overnatting utendørs vinterstid og grønlandskryssing ikke er noe for meg…

 

Legg igjen en kommentar

