Flyplass-tips

I dag har jeg da vært på Brønsj på P1 og snakket om flyplasser og mitt kanskje noe spesielle forhold til dem… 😂🙈 Her delte jeg også en del tips til hvordan overleve på flyplassen og deler disse her også:

– Ha god tid og gjør oppholdet på flyplassen til en del av turen og eventyret du skal ut på eller hjem fra. Ingenting er mer irriterende enn lange køer, sikkerhetskontroll og andre mennesker når man har dårlig tid… 😉

– Se på oppholdet på flyplassen som en frisone. Det er ingenting du skal rekke, ikke noe du må eller bør gjøre, du kan bare være. Et forsinket eller innstilt fly går ikke raskere fordi du bekymrer deg eller irriterer deg.

– Ha med underholdning; benytt muligheten til å lese den boka du aldri får lest, titte i magasiner eller jobbe litt

– I den digitale verdenen er det også en flott mulighet til å få sett den filmen eller dokumentaren eller serien du aldri får tid til å se ellers, bare husk å laste den ned før du drar og ha fulladet batteri, kanskje også ekstra strømkilde. 😉

– Ha med enkle spill. Det finnes masse små reisevarianter av spill, men man kommer også langt med bare terninger og en blokk og en penn eller en kortstokk. Dette er også universelle spill som man kan spille med andre. 

– Fantaser og drøm deg bort. Hva snakker de andre om, hvilke historier har de, hvor kommer de fra og hvor skal de.. 😉

God tur til alle som skal ut å reise! 😃

2 kommentarer om “Flyplass-tips

  1. Gode tips, og helt enig: Flyplass er deilig, spesielt de gode – som det stadig fins flere av. To spørsmål derimot:
    1. Hva gjør du på de flyplassene som ikke lar deg sjekke inn før 2,5 timer før avgang. Gardermoen er et godt eksempel på dette på enkelte avganger på utenlandsreiser, mange flyplasser i Asia og Afrika.Innsjekkingsområdene og stedene rundt er langt fra like underholdende som taxfreesonene innenfor.
    2. Hvilke spill? Har ftt nok av Candy Crush 🙂

    1. Hei. Takk for kommentar og spørsmål, godt å høre at vi er flere som elsker flyplasser. 😉
      1. Det kommer litt an på… Dersom det har vært mulig har jeg ofte plassert bagasjen et sted og tatt meg en runde utenfor flyplassen, i enkelte land har jeg oppdaget at det utenfor flyplass-området kan være nesten basar-områder og litt aktivitet som det går an å slå i hjel litt tid med. Ellers så gjør jeg det samme som innenfor innsjekk og prøver å finne en så behagelig plass som mulig for å lese i boka jeg har med, skrive dagbok, spille spill eller observere mennesker. Har slått ihjel utallige timer på en dårlig krakk med bok, terninger eller en kortstokk både med og uten turfølge. 😉
      2. Reiser jeg sammen med noen sverger jeg i stor grad til yatzy, 10 000 eller kortspill. Har også et sånn mini magnet-reisespill som inneholder Ludo, Sjakk og Backammon. Er jeg alene bruker jeg mest tid på bøker eller filmer jeg har lastet ned, men kan også bruke tid på Candy Crush, Wordfeud, Tetris, yatzy på mobil, CLUEDO, Quizkamp, Ruzzle, Cut the rope, angry birds og unblock me. Digger også Duolingo, så kan man lære litt språk samtidig…😉

Legg igjen en kommentar

