Jeg finansierer drømmer… 

Jeg får noen (les: mange) spørsmål om hvordan jeg har råd til å holde på som jeg gjør… 

Jeg får også spørsmål om hvordan jeg orker å leie ut et rom i leiligheten min eller om hvordan jeg tør å leie ut bilen min til fremmede mennesker.

Vel, svaret er at jeg har råd til det blant annet fordi jeg leier ut et rom og bilen min. Svaret er også at jeg grunnen til at jeg «orker» og tør er fordi jeg har helt klare mål med å gjøre det: Jeg finansierer drømmer ❤️👏😍

For skal jeg være ærlig så gikk jeg mange runder med meg selv før jeg begynte å leie ut. Tanken på å  bo i kollektiv igjen når jeg er godt oppi 30-årene og har bodd alene (eller med kjæreste) i minst 10 år var ikke bare attraktiv… jeg vurderte Airbnb, men jeg syns det var rart å dele leiligheten med noen jeg aldri har møtt før og jeg ville alltid hatt en ball av nervøsitet i magen når jeg overlot leiligheten min til fremmede folk. Den fine, nyoppussede leiligheten min som jeg har jobbet så hardt for og som jeg, materalistisk nok, elsker ganske så høyt..

Men, for meg, er det en ting som er verre enn å bo i kollektiv og å leie ut den fine bilen min (❤️Panter’n❤️😂🙈). Nemlig å ikke få muligheten til å leve ut drømmene mine… 

Og drømmen min er å reise, være på tur, oppleve nye ting og pushe nye grenser. Akkurat nå er drømmene å gå Josten på langs, dra på gorillatrekking i Rwanda, backpacke på Sri Lanka, «mini-backpacke» i Europa og krysse Grønland på ski… og både turene og utstyret koster penger… mye penger..  

Jeg kunne jobbet 24/7 som jeg har gjort i perioder, og i perioder kan jeg fremdeles gjøre det, men i tillegg er drømmen å ha fritid (og penger) til å bli med på padleturer i Oslofjorden, mini-ferier til Voss eller andre steder, rideturer på Romerike og å kunne ta en dag i slalåmbakken og ikke minst trene meg opp til Grønlandskryssing… eller ta en bytur, ut å spise middag eller dra på kino med gode venner. 

For meg er de drømmene verdt mye mer enn å ha leiligheten for meg selv, jeg er jo sjeldent der allikevel, og jo mer jeg lever drømmen jo mindre er jeg der. 

Å leie ut er ikke for alle og alle må finne sin drøm og sine prioriteringer, men for meg er det gull og jeg elsker leiligheten min enda mer når jeg vet at den gir meg muligheten til å finansiere drømmer..           😍👏😍

PS! Det skal også sies at jeg nok har verdens beste leieboer, alt har bare fungert helt supert fra dag 1 og det har selvfølgelig mye å si! Det føles på ingen måte som noe offer eller ork å bo i kollektiv med en så super leieboer. 😉

Legg igjen en kommentar

