Heiagjengen i Østmarka

 

Klar for formtest 😃
Klar for formtest
Alle som hevder at nordmenn er innadvendte folk som ikke snakker med fremmede burde ta med seg et dekk (eller to) og gå en tur i Østmarka. Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at halvparten av alle vi møter når vi er ute å trekker dekk kommer med en kommentar, heier eller viser tommel opp og klapper. Det er faktisk ganske hyggelig å gå på tur, man føler på en måte at man gjør noe virkelig beundringsverdig der man går… Som når man har gått 16km med to dekk på slep i en veldig kupert løype, går opp en 2,5km lang bratt bakke og på veien nedover igjen møter en syklist (bakken blir visst brukt mye til bakketrening for syklister) som stopper opp og spør om vi har vært på toppen med de dekka. Det har vi jo, og da løfter han begge hendene og begynner å «tilbe oss» og sier bare «respekt ass, respekt!!». Jeg trodde ikke beina skulle bære meg etter den bakken, men plutselig føltes det mye bedre igjen… 😉😂🙈

 

 

Ja, vi har vært på toppen! 😀
Marita fortjener også enorm kudos. Hver tirsdag stiller hun opp som treningspartner for meg og trekker dekk og i dag ble hun jammen meg med på hele formtesten også. Det er ikke alle som hadde brukt en hel lørdag på å rusle rundt i Østmarka med dekk på slep! Marita er jo positiviteten selv og når vi etter 7 timer og 24 km har en av våre 5 minutter pauser, setter oss på hvert vårt dekk og prøver å få oss litt energi og vann, mens regnet øker på så kommer kommentaren «Nå koser vi oss altså!!!» med et stort glis… Etterfulgt av «dette er for spesielt interesserte….» 😂 Vi knakk sammen i latter begge to for hun hadde helt rett, – i begge deler… Det er lenge siden jeg har vært så sliten som jeg var da, kroppen verket, men vi koste oss og det er for spesielt interesserte. Jeg er så glad for at du har så spesielle interesser Marita og for at du er med meg å skravler meg gjennom 7 timer og 45 min og 27,3km… (og vi var ikke engang i nærheten av å gå tom for samtaleemner… ) 😘

 

 

Siste pause, 5 minutters hvile før nye (og siste) 40 min
Men igjen, det er ikke bare glam med formtest heller… i dag kom jeg meg i dusjen når jeg kom hjem, men etter det lå jeg 2-3 timer på senga og kikket på nøtteposen og resten av sjokoladen jeg hadde hatt med på turen uten å orke å spise noe. Den ene tåa har en vannblemme som er ca like stor som selve tåa og musklene i lår, rumpe og armer har virkelig fått kjenne på at de lever… Men… man blir vel ikke sterkere om man ikke utfordrer komfortsonen så etter en dag eller to med hvile (pulsklokka mi mener jeg må restituere i 8 dager!!!) er jeg nok igjen klar for ny dekktrekkingsdate på tirsdag Marita. 😉

 

 

We did it! 😀

 

Legg igjen en kommentar

