En fantastisk (tung) dag… Josten på Langs dag 2

Når vi våknet opp dag 2 var gårddagen fort glemt når teltplassen plutselig var forandret fra dette:


Til dette:


Kroppen kjentes fin og vi la i vei. I dag skulle være en mye lettere dag og vi fikk et avbrekk hvor vi var oppom en topp, til fots og uten sekk, med fantastisk utsikt. 


Så var det lunsj og vi kosa oss maks i sola 


I det vi skulle gå fra lunsj-plassen sier guiden «nå skal vi gå opp på den toppen der og det ser ikke så langt ut, men det er sykt langt for nå blir alt hvitt og man mister helt forhold til avstand og følelse av hvor langt man har gått». Jeg har vært med på det før, på Kilimanjaro. Da gjettet vi på at vi hadde en halvtime igjen å gå, etter 4 timer så det fremdeles ut som vi hadde en halvtime igjen… om det er denne kommentaren eller at jeg er sliten som gjør at jeg går i kjelleren eller at jeg er sliten vet jeg ikke, men den neste etappen blir tung. Det eneste jeg klarer fokuserer på er skia foran meg og tanken på at dette skal jeg gjøre hver dag i 26 dager, hvorfor i alle dager gidder jeg?!?!? Nina er en engel… som hun senere sier «jeg syns det så litt mørkt ut i det topplokket…» Så hun går opp på siden av meg, begynner å komme med quiz-spørsmål og sier «du som har reist så mye; kan du 13 land med 4 bokstaver?». Jeg tror jeg går å tenker på land i 1,5-2 timer… turen blir lettere, snart koser jeg meg på tur igjen og jeg lover meg selv at i så fint vær som vi har i dag er det ikke lov å kikke på skituppene sine! Takk Nina!!! 😘

Totalt tilbakelegger vi over 30 km, en del høydemeter (både opp og ned) og er ute i 12 timer denne dagen. I følge guidende er det et utrolig trått føre som gjør at det tar lang tid (dagen var estimert til 8-9 timer. Steder hvor vi skulle kunne skli over sklir vi absolutt ikke over, men noe ustrukturert pauser må nok også ta noe av skylda… men en totalt fantastisk (slitsom) dag! 😍😍😍






Legg igjen en kommentar

