Snipp snapp snute så var Josten-eventyret ute.. 

Søndag morgen sto vekkerklokka på 06:15. De siste dagene hadde vi tilbakelagt over 50 km til fots (med sekk og ski på ryggen) og på ski (med ca 25kg på ryggen), bare første dagen gikk vi opp 2000 høydemeter og andre dagen gikk vi opp og ned og opp og ned og opp igjen. På grunn av lange dager på tur har det også blitt minimalt med søvn de 3 siste dagene og det kjennes godt på kroppen når vekkerklokka ringer. 

Det er imidlertid umulig å ikke smile når man våkner og ser ut på dette: 

Vi er, om ikke på verdens tak, i alle fall så godt som på Norges tak og sola skinner 😍

I dag er det meldt regn på ettermiddagen, vi skal ned til bilene og mange har en lang kjørevei hjem. Det gjør at gruppa for første gang er ferdig (nesten) til avtalt tid (3 min over må være godkjent👏😃), farten er høyere og pausene kortere. Deilig!!! 👏 For selv om det var tungt å våkne er jeg både stolt og glad når jeg kommer i gang og kjenner at kroppen min på dag 3 er superfin og at jeg fremdeles har en del igjen å gi! 👏

Enda bedre blir det når vi ganske kort tid etter avgang tar av fellene og setter utfor de første bakkene. Jeg kommer meg ned uten fall! 👏👏🎉👏 I de slakeste partiene får jeg til og med inn et par svinger som kan begynne å minne om Telemark (vi er ikke storforlangende her altså… 😂🙈) Selv i de bratteste bakkene er jeg ikke stiv av skrekk (hele tiden) og kroppen har tydeligvis skjønt at den må kompensere for 25kg ekstra på ryggen i det jeg kommer ut av balanse. For en mestringsfølelse! 😍👏

Vi stoppet ved Bings gryte, en formasjon i isbreen laget av vinden.

Etter Bings gryte går det opp, opp og opp igjen… Før det plutselig stuper nedover igjen og utsikten utover igjen åpenbarer seg.. det har vært 3 tøffe dager på tur, tøffere enn jeg hadde trodd, men igjen så er det vanskelig å tenke at det ikke er verdt alt slitet når du kjøre nedover mot dette 😍 



Og igjen Nina; tusen takk for fantastisk turfølge!! 😘

Legg igjen en kommentar

