Målløs i Budapest

Budapest… jeg vet ikke hva jeg skal si, annet enn kanskje; wow!!!! 😍😍

Jeg hadde ikke allverdens forventninger til Budapest. Jeg har hørt at det skulle være en fin by, god gulasj og kjent for spa. Ja, også billig da. Utover det var det lite forventninger hos meg. Nå skal det sies at jeg liker, og faktisk elsker (🙈😂), de fleste stedene jeg besøker, men jeg må virkelig si at jeg DIGGER Budapest!!! 😍😍 Byen er så utrolig koselig! 😍 Det er så mange flotte bygg, og selv etter å ha gått gata utenfor hotellet frem og tilbake et utall av ganger oppdager jeg stadig nye utskjæringer og finesser. Det er så mange koselige spisesteder og restauranter at en av mine største sorger med å reise videre er at jeg ikke får prøvd flere av dem… 😔 Jeg har fra flere hold blitt advart om folk som vil lure deg og prøver å svindle deg, men jeg har ikke opplevd det i det hele tatt! Det skal sies at service-innstillingen kunne vært bedre enkelte steder, men hvor kunne det ikke det og jevnt over er folk hyggelige, snakker bra engelsk og er service-innstilte! Det er fattigdom og uteliggere, men jeg føler meg trygg på gata her. Og prisnivået er som forventet, – lavt. 

Med andre ord; har du ikke allerede vært her, kom deg til Budapest, – nå! 😍

Mathias kirken ved Fishermans’ bastillion

Slottet på kvelden

En av statuene ved frihetsgudinnen på Citadellet

Utsikten over Budapest fra Citadellet

Budapest fra Citadellet 

Pop up park

Parlamentet, fra elvesiden 


Hero square

Legg igjen en kommentar

