Snarvisitt i Femundsmarka

Det skal nok innrømmes at Femundsmarka ikke har stått øverst på «må besøkes» lista mi. Jeg har nok hatt mer fokus på fjell og fjelltopper og ikke helt fått med meg Femundsmarka. Men, når Ingeborg skulle være hyttevakt så rykket jo plutselig Femundsmarka oppover på prioritetslista og etter Trolltunga og Glittertind bar det innover Femundsmarka. 

Etter denne solnedgangen var jeg solgt og innser at jeg nok skal tilbake hit 😍




På tirsdag morgen våknet jeg i hengekøya til lett duskregn. Yr.no sa ikke noe om dette så jeg hadde ikke satt opp tarp over hengekøya og flyttet meg fort inn i bilen. Minutter etter bøttet det ned, mens jeg sov godt og tørt videre noen timer. 

Jeg tok båten fra Elgå til Røa og begynte gåturen til Røvollen hvor Ingeborg var hyttevakt. Turen er ca 4 km, men det er mye stein og litt tungt å gå, så turen er estimert til 1,5 time. Med sekk stappet med proviant var jeg ganske fornøyde med å skimte hytta nøyaktig 1,5 time senere.


Onsdagen ble det en liten gåtur, fikk tester fiskestanga og sett masse vak, men null fisk.  😔 Fikk testet den nye fiskestanga mi og lært et par ting om sneller da…😉😄 
Vel tilbake på hytta ble det flere runder med yatzy, masse koselig skravling og etterhvert sjekket 3 andre inn på hytta for kvelden. Det er koselig med DNT-hytter. I løpet av kvelden sitter vi alle å skravler, spiller kort og yatzy som om vi hadde kjent hverandre lenge. 


Egentlig hadde jeg tenkt å ta ferja tilbake til Elgå på torsdag, men nå syns jeg rett og slett at det hadde vært litt lite aktivitet de siste dagene og jeg trengte en langtur. Dessuten ville jeg jo gjerne se litt mer av Femundsmarka når jeg først var her. Derfor ble løsningen å gå fra Røvollen til Svukuriste, ca 17 km, og så direkte videre til Elgå 7-11 km avhengig av hvilken rute man velger. Jeg snakket med de på Svukuriset på onsdag og fikk reservert en sykkel sånn at siste etappe skulle gå litt raskere og det var virkelig gull verdt! For selv om stien mellom Røvollen og Svukuriset stort sett er veldig fin så er det mye stein på stien/sti over steinsrøyser og beina mine begynte i alle fall å bli ganske slitne av å balansere på steiner.. 😉


Endelig sykkel!!! 😍👏


Og snipp snapp snute så var også Femunds-eventyret ute 😍😔


Legg igjen en kommentar

